Skadehändelse under resan
Här kan du läsa om vad du ska göra vid de vanligaste händelserna. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor.
Behov av läkarvård
Vid behov av läkarvård, kontakta vår Alarmcentral. Vid akuta tillfällen, ring akutnummer i det land du befinner dig i.
Stöld/rån/inbrott
Polisanmäl händelsen i direkt anslutning till stölden på resmålet. Gör en anmälan via denna hemsida och bifoga kvitton på egendom som blivit stulet. Vid överfall i samband med händelsen, bifogas även läkarintyg.
Bagageförsening
Anmäl till ansvarig transportör, så att du får en skaderapport (PIR-rapport), som styrker förseningen. Gör en anmälan på hemsidan och bifoga PIR-rapporten.
Försening av allmänt färdmedel
Inhämta intyg från ansvarig transportör, som styrker förseningen. Gör en anmälan på hemsidan och bifoga förseningsintyget.
Har du tecknat Goudas Avbeställningsförsäkring?
Har du tecknat en avbeställningsförsäkring för din reguljära resa och blir sjuk eller av annan anledning inte kan företa din resa? Du ska då börja med att kontakta Apollo för att avboka din resa. Gör en anmälan på vår hemsida, bifoga avbokningsintyg, ursprungliga resehandlingar samt läkarintyg/intyg på varför resan avbokats.
Kontaktuppgifter
Vid akut skada som kräver omedelbar assistans:
Goudas Alarmcentral (24-timmars assistans)
A.C Meyers Vænge 9
2450 København SV
Danmark
Tel: + 45 33 15 60 60
Fax: + 45 33 15 60 61
Vid övriga skador kontakta Goudas Skadeavdelning
Gouda Reseförsäkring
Box 3031
103 61 Stockholm
Sverige
Tel: +46 10 483 95 00